Gå till innehåll
Lillhagens ridklubb

Funktionär

Funktionär - en ambassadör för klubben

Våra funktionärer är viktiga för oss på Lillhagen! Det är ni som funktionärer som ideellt bidrar med er tid och som möjliggör mycket av vår verksamhet. Exempelvis vid tävling är det funktionärer som ser till att allt flyter och att tävlingsarrangemanget blir lyckat. Ni är också vårt ansikte utåt, och vi får ständigt positiva omdömen över bemötandet på Lillhavens tävlingar!

Är du intresserad av att hjälpa till? Maila funktionar@lillhagen.nu

Nedan följer en lista på de olika funktionärsrollerna:

• Tävlingsledare
  • Säkerhetsansvarig
  • Tävlingssekretariat
  • Resultatredovisning/IT
  • Domartorn
  • Sjukvårdsansvarig
  • Banchef
  • Prisutdelare/prisansvarig
  • Parkeringsansvarig
  • Serveringsansvarig
  • Tävlingskassör
  • Ringmaster
  • Banpersonal
  • Flaggare
  • Framridning
  • Cafeteria
  • Områdesansvarig
  • Parkeringsvakt

Som funktionär samlar du också poäng som kan användas som betalning

Som funktionär tjänar du in sk. funktionärspoäng som kan användas istället för betalning inom klubben, t ex vid startavgifter vid våra tävlingar, samt att funktionärspoäng kan ge dig rabatterade ridhusavgifter eller dagridhuskort.

Att vara funktionär ger 10 poäng per timme. Varje poäng är värd 1 krona. Ni kan samla poäng inom familjen, men man kan inte ge bort sina poäng till utomstående. Ni kan när som helst under året använda era poäng.

När du löser dagridhuskort, skriv på ett kuvert för vem och vilken datum det gäller, och läggs i brevlådan, och om det ska regleras med poäng.

Det går också att köpa klubbkläder för poängen. Man betalar själv – en kopia på fakturan sändes till ridklubben@lillhagen.nu där föreningens kassör betalar ut ersättning beroende på hur mycket poäng man har.

Det går också att använda sina poäng för terminsavgifter, och även för träningar – både på ridskolan och privat.

Det är samma förfaringssätt som med klubbkläder. Kopia på fakturan så betalas de pengarna tillbaka.

Du skickar fakturan till/enligt följande:
Uppge bank, clearingnummer och kontonummer (där pengarna ska sättas in).

Adress:
Lillhagens Ridklubb, Att: Petra Hultemark
Östra Halörsvägen 47-0, 236 91 Höllviken

Det går också bra att maila ridklubben@lillhagen.nu

Senast uppdaterade lista över funktionärspoäng finner du här: FUNKTIONÄRSPOÄNG Pdf, 140 kB, öppnas i nytt fönster.

Publicerad: 2022-12-27

Senast uppdaterad: 2023-12-26

Författare: Maria Linden

Besöks- och postadress