Lillhagens ridklubb

Sektioner

För att skapa tydliga ansvarsområden och lättare kunna fördela arbetet har vi valt att arbeta med olika sektioner. I varje sektion ingår minst en representant från styrelsen, och representanten har sedan ett antal medlemmar som hjälper till inom sektionernas ansvarsområde. Nedan följer våra sektioner:

• Anläggningssektionen:
    Ser till så att anläggningen är i sådant skick att någon fara för säkerheten inte föreligger. Löpande underhåll av våra ridbanor, gräsytor, allmänt underhåll såsom målning, byte av stolpar, plankor mm samt reparationer och lagningar.
  • Ungdomssektionen: Ungdomssektionen har till uppgift att sammansvetsa våra ungdomar från när och fjärran med gemensamma akiviteter såsom julshower, pizzakvällar, bakluckeloppis, käpphäst-tävlingar och så mycket mer.
  • Tävlingssektionen: Tävlingssektionens arrangerar tävlingar inom disciplinerna hoppning och dressyr. Kommittén består av klubbmedlemmar som antingen själva tävlar eller, som i de flesta fall, föräldrar till barn och ungdomar som tävlar i dessa discipliner. Syftet med att arrangera tävlingar är flera. Dessa kan sammanfattas i följande: att stärka klubbkänslan, erbjuda egna medlemmar möjlighet att tävla på hemmabana, ge ekonomiskt bidrag, samt visa upp vår anläggning.
  • Sponsring: Stärker relationerna med det lokala näringslivet i Vellinge Kommun samt alla de egenföretagare som finns inom föreningen. Sponsorers samarbete är av yttersta vikt för föreningens långsiktiga överlevnad varför vi tacksamt tar emot förslag på samarbete. Läs mer om sponsring här Länk till annan webbplats.

Stadgar

Lillhagens Ridklubbs stadgar kan du PDF Pdf, 7.5 MB, öppnas i nytt fönster.

Styrelse

2022 års styrelse består av:

Ordförande: Ulrika Lindqvist

Vice ordförande: Annika Malmqvist

Kassör: Petra Hultemark

Övriga ledamöter:

Lotta Nilsson

Madeleine Qwintén

Evalotta Ralman

Daniel Cedergren

Linda Diaz

Jessica Stenefeldt